propal svarů - okuje |
Autor: juraj kukura Datum: 01.06.2016 12:52
Fotogalerie:
 Dobrý den, V první řadě bych se rád omluvil za použité terminologie, nejsem svářeč. Obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Ve firmě se potýkáme s problémem "rachtajících dílů". Ve firmě máme robotické svařování (Motoman) metoda MAG, plyn argon, 1mm drát, materiál nerez. Během svařovacího procesu nám svářečka do dílu "naprská" okuje. které již není možné dostat ven z důvodu, že díl je plně uzavřen. Dle analýzy svarů je průvar do materiálu ok, překrytí materiálu je také dostačující >5mm. Tento defekt je nahodilý, cca 1ks ze 50, ale při ceně dílů to je velmi nákladné. Za každou radu, jak tento problém vyřešit vám budu vděčný
|
|
|
Příspěvky |
Autor: Plejer Datum: 03.06.2016 08:06 | Ahoj. Vidím to na díly = já bych zintenzívnil kontrolu na vstupu! Howgh.
|
|
 | Autor: Plejer Datum: 03.06.2016 08:07 | Ještě dodatek. Jak říká jeden kolega. "Robot ten je sviňa; s tím se nedomluvíš".
|
|
 | Autor: Jan T. Datum: 03.06.2016 10:15 | Jojo, to mě taky napadlo, vyžádal jsem po dodavateli měření a vyhodnocení cpk na rozměry dílu protože my toho nejsme příliš schopni
|
|
Autor: Jiří Tichý Datum: 02.06.2016 17:21 | Bez přímého pohledu na proces svařování je velice obtížné radit. Příčin může totiž být hned několik. 1, nevhodný ochranný plyn 2, špatně nastavené svařovací parametry 3, nesprávně zvolená trajektorie vedení hořáku 4, nepřesnosti svařovaných dílů s nesprávnými spárami 5, vychozená svařovací paleta s nepřesným uložením dílů A ještě nejméně 5 dalších možností a jejich kombinací.
|
|
 | Autor: Jan T. Datum: 03.06.2016 10:23 | Děkuji za odpověď, zkusím se na uvedené příčiny zaměřit. Už teď vím, že hořák není pod ideálním úhlem z důvodu tvarové složitosti dílu a omezeného pracovního prostoru ve svařovacím přípravku
|
|
 | Autor: Jan T. Datum: 03.06.2016 10:23 | Děkuji za odpověď, zkusím se na uvedené příčiny zaměřit. Už teď vím, že hořák není pod ideálním úhlem z důvodu tvarové složitosti dílu a omezeného pracovního prostoru ve svařovacím přípravku
|
|
 | Autor: MKIWT Datum: 07.06.2016 14:06 | Pokud dojde k propálení může být příčin opravdu více, zejména: ------------------------------------------------------------- 1. některý kus má tenčí stěny z důvodu sejítí se nízkých tolerancí. 2. pokles rychlosti podávání drátu, nebo čím se to vlastně svařuje. 3. výkyv v nějaké proudové charakteristice. 4. pokles nebo turbulence v přívodu ochranného plynu. ...holt to chce měřit a měřit a měřit. 5. mastnota na dílu...
|
|
Autor: MKIWT Datum: 02.06.2016 08:18 | A co to je za výrobek? Fotka, nebo lépe výkres by nebyl?
|
|
 | Autor: Jan T. Datum: 02.06.2016 11:43 | jedná se o část výfukové sestavy. Bohužel bližší dokumentaci nemůžu z interních důvodů poskytnout
|
|
Autor: Minařík Datum: 01.06.2016 12:54 | Otvírám prostor pro diskuzi.
|
|