English svareni
Otázky a odpovědi - jednoduše můžete zaslat dotaz týkající se svařování.

Diskuzní a poradenské fórum

Otázky a odpovědi

Svařování

Svařování v letectví
Svařování v letectví
Autor: Minařík
Datum: 14.01.2021 12:51

Napíšu Vám můj pohled na věc (konzultoval jsem ho s kolegou z oboru):
Vždy se musí postupovat podle platných údajů od výrobce - držitele typového certifikátu.

1) Buď jste výrobce, konstrukci navrhne konstruktér, statik to spočítá, technologii udělá tg. vývoj, vyrobí se to, a projde to certifikací, včetně lámacích zkoušek, a když to projde, tak se to vyrábí.

2) Nebo jste opravce. Musíte postupovat podle údajů pro údržbu, které jsou součástí průvodní technické dokumentace, což jsou manuály pro opravy až po manuál pro GO. Když dojde k malému poškození, mají výrobci vypracován tzv. Standard Repair Manual (SRM), kde jsou popsána standardní poškození a jak se opravují. Pokud je tam to konkrétní poškození uvedeno, je tam postup jak to opravit, např. třeba záplata na poškození potahu bleskem. Je tam jak má být velká, jaký tvar, jak upravit přes svarem, jak svařit, jak upravit po svaru. Pokud je to poškození větší, které není uvedeno v SRM, musí se kontaktovat výrobce, velcí výrobci mají pro tyto případy nepřetržitou službu, a oni pošlou návod jak opravu řešit.

Vy jste asi ve fázi konstrukčního návrhu svařence. Asi bych postupoval podle návrhu - zjistit jak se to obvykle dělá, (viz. též. zadat do Googlu "Motorové lože" a vyhodí to množství návrhů - ověřil jsem), potom to nakreslit, přepočítá to statik, přihlásí se to k certifikaci, vyrobí se to, provedou se lámačky, trhačky, vibrace, rázy, cykly, únava, atd., vše co předepisuje certifikační předpis, pak letové zkoušky, tenzometrování, telemetrie, vyhodnotí se to, pošle se to na EASA, dostane se certifikát.
A pak už se to může sériově vyrábět...

Je zajímavé, že v ČR je docela dost lidí, kteří se výrobou letadel zabývají a jsou docela úspěšní.

Můj kolega má zkušenost, že letečtí mechanici jsou obvykle nejšikovnější lidi, s kterými se kdy setkal. Rád tomu věřím, také jsem některé znal.

Možná mě někteří na diskuzním fóru opraví a doplní. Budu tomu rád.

Nový příspěvek
Předmět:Svařování v letectví
Jméno:
E-mail: e-mail nebude zveřejněn
Text
příspěvku:
Volby:
jsem člověk  nejsem člověk

CWS ANB, Velflíkova 4, 160 00, Praha 6 - Dejvice
Tel.: +420 224 310 394, +420 224 315 589
© Copyright CWS-ANB 2006-2024, všechna práva vyhrazena.