Autor: Zdeněk Klečka Datum: 08.06.2011 10:33Fotogalerie: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat jestli a jaké zkušenosti máte s MIG/MAG svařováním mastných,pozinkovaných plechů? Jedná se mi hlavně o odstranění povrchových porů které tu a tam vyplavou na povrch a o celkovou strukturu sváru. To že svarová plocha musí být čistá,apod.samozřejmě vím,ale v automobilovém průmyslu se to bohužel moc neuplatňuje. Děkuji za případné odpovědi.
Protože se, podle sváru na obrázku, jedná o robotizované svařování, je možných řešení víc. Není-li řešitelný přechod na MIG pájení (přídavný materiál CuAl7, CuSi3 apod.) je možná ještě varianta výrazně zasáhnout do svařování MAG. Tento zásah spočívá v několika krocích. 1, hořák musí mít ve všech místech jeho trajektorie záklon minimálně 10 stupňů 2, výlet drátu volit při jeho průměru 1 mm cca 12 mm z průvlaku 3, průtok směsného plynu nastavit na cca 16 l/min. při hubici do 14 mm 4, postupová rychlost max. 8 mm/sec 5, v žádném případě nepřipustit svařování v PG Principem celého zásahu do seřízení je snaha ponechat mastnotám čas na jejich vyhoření a vytlačení z prostoru oblouku.
Autor: Zdeněk Klečka Datum: 09.06.2011 10:00 odpovědět
Dobrý den, máte pravdu,jedná se o robotizované pracoviště se zdrojem Fronius CMT,drát 1.0mm od esabu AutoRod 12.51 (G3Si1),plyn používáme čisté CO2.Zkoušeli jsme různé typy plynů a CO2 nám vyšlo nejlépe. Chtěl bych ještě vyzkoušet vařit s drátem 1.2mm AutoRod 12.64 (G4Si1)+ upravit parametry,za účelem urychlení času na jeden díl. Myslíte si že tohle je správný krok? Nebo to může být spíše kontraproduktivní?
Autor: Jiří Tichý Datum: 09.06.2011 21:37 odpovědět
Pokud skutečně svařujete v režimu CMT, pak se pórů při mastném povrchu nezbavíte. Tento režim má již z principu menší vnesené teplo díky vysoké postupové rychlosti - běžně 20 mm/sec při tl. svařovaného materiálu do 2 mm a drátu o průměru 1 mm. To je pro odpaření mastnoty velmi nepříznivý stav. Pokud si pozvete technickou pomoc Fronius tak první jejich přání budou odmaštěné díly a druhé směsný plyn M21 pro drát G3Si1. Plyn C1 není pro robotizované svařování kvůli rozstřiku a pak kuličkám pod všemi upínkami moc vhodný.
Autor: Petr Pařízek Datum: 08.06.2011 20:53 odpovědět
Tento problém se dá odstranit tzv. MIG pájením. Přídavný materiál na bázi mědi - CuSi3. Ochranný plyn Argon ( někdo doporučuje Argon + 1%O2). Získáte tím nekorodující spoj, neopálíte pozinkovou vrstvu v okolí spoje ani z druhé strany. Tato metoda se běžně používá v automobilovém průmyslu. Cena za 1 kg přídavného materiálu je cca 400 - 600 Kč.
Autor: Zdeněk Klečka Datum: 09.06.2011 10:04 odpovědět