English svareni
Otázky a odpovědi - jednoduše můžete zaslat dotaz týkající se svařování.
[Tisk]


Diskuzní a poradenské fórum

Otázky a odpovědi

Svařování

Svařování pozink.plechů
Autor: Zdeněk Klečka
Datum: 08.06.2011 10:33

Fotogalerie:

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat jestli a jaké zkušenosti máte s MIG/MAG svařováním mastných,pozinkovaných plechů? Jedná se mi hlavně o odstranění povrchových porů které tu a tam vyplavou na povrch a o celkovou strukturu sváru.
To že svarová plocha musí být čistá,apod.samozřejmě vím,ale v automobilovém průmyslu se to bohužel moc neuplatňuje.
Děkuji za případné odpovědi.

odpovědět na otázku

Chronologický seznam příspěvků
Jiří Tichý09.06.2011 21:37
Zdeněk Klečka09.06.2011 10:04
Zdeněk Klečka09.06.2011 10:00
Jiří Tichý08.06.2011 21:45
Petr Pařízek08.06.2011 20:53
Minařík08.06.2011 16:09

Příspěvky
Autor: Jiří Tichý
Datum: 08.06.2011 21:45 odpovědět
nahoru
Protože se, podle sváru na obrázku, jedná o robotizované svařování, je možných řešení víc. Není-li řešitelný přechod na MIG pájení (přídavný materiál CuAl7, CuSi3 apod.) je možná ještě varianta výrazně zasáhnout do svařování MAG. Tento zásah spočívá v několika krocích.
1, hořák musí mít ve všech místech jeho trajektorie záklon minimálně 10 stupňů
2, výlet drátu volit při jeho průměru 1 mm cca 12 mm z průvlaku
3, průtok směsného plynu nastavit na cca 16 l/min. při hubici do 14 mm
4, postupová rychlost max. 8 mm/sec
5, v žádném případě nepřipustit svařování v PG
Principem celého zásahu do seřízení je snaha ponechat mastnotám čas na jejich vyhoření a vytlačení z prostoru oblouku.

Autor: Zdeněk Klečka
Datum: 09.06.2011 10:00 odpovědět
nahoru
Dobrý den,
máte pravdu,jedná se o robotizované pracoviště se zdrojem Fronius CMT,drát 1.0mm od esabu AutoRod 12.51 (G3Si1),plyn používáme čisté CO2.Zkoušeli jsme různé typy plynů a CO2 nám vyšlo nejlépe.
Chtěl bych ještě vyzkoušet vařit s drátem 1.2mm AutoRod 12.64 (G4Si1)+ upravit parametry,za účelem urychlení času na jeden díl. Myslíte si že tohle je správný krok? Nebo to může být spíše kontraproduktivní?

Autor: Jiří Tichý
Datum: 09.06.2011 21:37 odpovědět
nahoru
Pokud skutečně svařujete v režimu CMT, pak se pórů při mastném povrchu nezbavíte. Tento režim má již z principu menší vnesené teplo díky vysoké postupové rychlosti - běžně 20 mm/sec při tl. svařovaného materiálu do 2 mm a drátu o průměru 1 mm. To je pro odpaření mastnoty velmi nepříznivý stav. Pokud si pozvete technickou pomoc Fronius tak první jejich přání budou odmaštěné díly a druhé směsný plyn M21 pro drát G3Si1. Plyn C1 není pro robotizované svařování kvůli rozstřiku a pak kuličkám pod všemi upínkami moc vhodný.

Autor: Petr Pařízek
Datum: 08.06.2011 20:53 odpovědět
nahoru
Tento problém se dá odstranit tzv. MIG pájením. Přídavný materiál na bázi mědi - CuSi3. Ochranný plyn Argon ( někdo doporučuje Argon + 1%O2). Získáte tím nekorodující spoj, neopálíte pozinkovou vrstvu v okolí spoje ani z druhé strany. Tato metoda se běžně používá v automobilovém průmyslu. Cena za 1 kg přídavného materiálu je cca 400 - 600 Kč.

Autor: Zdeněk Klečka
Datum: 09.06.2011 10:04 odpovědět
nahoru
Děkuji za pomoc,ale obávám se že cena tohoto materiálu je až příliš vysoká.

Autor: Minařík
Datum: 08.06.2011 16:09 odpovědět
nahoru
Otevírám prostor pro diskuzi.

odpovědět na původní otázku

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:

Informační servis
Nabídky práce
  • Svařovací technolog
    Stanoví nasazení vhodné svářecí technologie při výrobě a montáži ocelových konstrukcí Zpracovává po... (6.6.2025)
  • Inspektor
    Náplň práce:  Zkoušení svářečů  Inspekce a kvalifikace postupů svařování ... (28.5.2025)
  • Učitel svařování
    Společnost WELDING PRAHA, s.r.o. je renomovanou svářečskou školou, která na trhu působí téměř 30 let... (27.3.2025)
další nabídky >>>
Předpověď počasí
CWS ANB, Velflíkova 4, 160 00, Praha 6 - Dejvice
Tel.: +420 224 310 394, +420 224 315 589
© Copyright CWS-ANB 2006-2025, všechna práva vyhrazena.