Autor: Mach František Datum: 30.10.2014 08:15Chtěl bych se zeptat jak zacházet s certifikáty svářečů po ukončení doby jejich platnosti. Musím mít jako svářečský dozor tento dokument archivovaný ve firmě z důvodu nějaké reklamace či dodatečného prokazování oprávnění svářeče? Podobný dotaz: jak je to v případě, že zaměstnanec s ještě platným certifikátem odejde z firmy. Řeší toto nějaký předpis, norma?
Pro výrobky vybrané k posuzování shody a vyhrazená technická zařízení se zakládají certifikáty svářečů 10 let dle zák. č. 22/1997 Sb. ve znění pozdějších předpisů, ev. dle nařízení vlády k výrobkům pro posuzování shody. Pro ostatní výrobky dle legislativně-technických předpisů pro daný výrobek. V dokumentaci k výrobkům zakládejte kopie certifikátů svářečů. Řeší to výrobkové normy např. ČSN EN 1090-2 a 3, ČSN EN 12732, ČSN EN 12952, ČSN EN 12953, ČSN EN 13480, ČSN EN 13445 aj.