Autor: Tomas Datum: 26.03.2015 10:16Prosím o radu při opravě plechu tloušťky nad 5 mm,skupiny 1 s hloubkovou korozí 1-3mm. Jaké jsou požadavky na WPQR (WPS) a kvalifikaci svářeče? Metoda svařování 111, nebo 135. Děkuji
Svařováním zkorodovaných materiálů - se změněnou strukturou se vystavujete riziku havárie... kor, že zde se jedná o nějaký přepravní prostředek. Nebylo by lepší součást vyměnit byť i za plech S235JO, ale nový ?
No možná, že to máte nějak zabezpečené.
Aspoň tak jak byl zabezpečený přejezd ve Studénce...
Lidská blbost mně nepřestává fascinovat...
Autor: Jiří Tichý Datum: 26.03.2015 20:48 odpovědět
Ještě v zadání chybí jeden důležitý údaj, a to podle jakého systému, resp. podle které normy bude oprava prováděna. WPQR nejsou zcela univerzální, stejně tak kvalifikace svářeče. Pokud bude nutné podle některé výrobkové normy odbrušovat až pod korozní prohlubně pod tl. 3 mm nastanou ještě další komplikace.
Pokud uvedené drážní vozidlo nespadá pod systém Českých drah tak pro danou opravu musí vaše firma mít certifikaci podle CL1 (možná jen CL2) podle normy ČSN EN 15085-2. V dokumentaci pro opravu pak musí být ošetřena třída provedení svárů. Z vazeb pak vyplývá potřeba technologického postupu i potřeba WPS na základě WPQR. WPQR, WPS i Certifikáty svářečů jsou jednoznačně definovány typem materiálu a jeho tloušťkou. Trochu větší komplikace by nastala, kdyby opravované vozidlo spadalo pod systém Českých drah, protože pak musí mít firma zvláštní Oprávnění podle Předpisu V95/5 a samozřejmě vlastní "zvláštní" svařovací dozor podle V95/5.