English svareni
Otázky a odpovědi - jednoduše můžete zaslat dotaz týkající se svařování.
[Tisk]


Diskuzní a poradenské fórum

Otázky a odpovědi

Svařování

Oprava plechu s hloubkovou korozí
Autor: Tomas
Datum: 26.03.2015 10:16

Prosím o radu při opravě plechu tloušťky nad 5 mm,skupiny 1 s hloubkovou korozí 1-3mm. Jaké jsou požadavky na WPQR (WPS) a kvalifikaci svářeče? Metoda svařování 111, nebo 135.
Děkuji

odpovědět na otázku

Chronologický seznam příspěvků
MK, IWT03.08.2015 07:15
Jiří Tichý27.03.2015 20:09
Tomas27.03.2015 12:02
Jiří Tichý26.03.2015 20:48
Minarik26.03.2015 10:20

Příspěvky
Autor: MK, IWT
Datum: 03.08.2015 07:15 odpovědět
nahoru
Svařováním zkorodovaných materiálů - se změněnou strukturou
se vystavujete riziku havárie... kor, že zde se jedná o nějaký přepravní prostředek. Nebylo by lepší součást vyměnit byť i za plech S235JO, ale nový ?

No možná, že to máte nějak zabezpečené.

Aspoň tak jak byl zabezpečený přejezd ve Studénce...

Lidská blbost mně nepřestává fascinovat...

Autor: Jiří Tichý
Datum: 26.03.2015 20:48 odpovědět
nahoru
Ještě v zadání chybí jeden důležitý údaj, a to podle jakého systému, resp. podle které normy bude oprava prováděna. WPQR nejsou zcela univerzální, stejně tak kvalifikace svářeče. Pokud bude nutné podle některé výrobkové normy odbrušovat až pod korozní prohlubně pod tl. 3 mm nastanou ještě další komplikace.

Autor: Tomas
Datum: 27.03.2015 12:02 odpovědět
nahoru
Jedná se o korozi na rámu skříně drážního vozidla, požadavky na jakost při opravách svařováním dle řady norem ČSN EN 15085.
Děkuji

Autor: Jiří Tichý
Datum: 27.03.2015 20:09 odpovědět
nahoru
Pokud uvedené drážní vozidlo nespadá pod systém Českých drah tak pro danou opravu musí vaše firma mít certifikaci podle CL1 (možná jen CL2) podle normy ČSN EN 15085-2. V dokumentaci pro opravu pak musí být ošetřena třída provedení svárů. Z vazeb pak vyplývá potřeba technologického postupu i potřeba WPS na základě WPQR. WPQR, WPS i Certifikáty svářečů jsou jednoznačně definovány typem materiálu a jeho tloušťkou.
Trochu větší komplikace by nastala, kdyby opravované vozidlo spadalo pod systém Českých drah, protože pak musí mít firma zvláštní Oprávnění podle Předpisu V95/5 a samozřejmě vlastní "zvláštní" svařovací dozor podle V95/5.

Autor: Minarik
Datum: 26.03.2015 10:20 odpovědět
nahoru
Otevírám prostor pro diskuzi.

odpovědět na původní otázku

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:

Informační servis
Nabídky práce
další nabídky >>>
Předpověď počasí
CWS ANB, Velflíkova 4, 160 00, Praha 6 - Dejvice
Tel.: +420 224 310 394, +420 224 315 589
© Copyright CWS-ANB 2006-2025, všechna práva vyhrazena.