Autor: Tomáš Přibyl Datum: 23.03.2016 17:55Dobrý den ,
měl bych dotaz ohledně zavaření žlábkového svaru viz přiložený soubor. Délka drážky je 22mm šířka 2mm tloušťka ZM 0,9mm.Na výkrese máme požadovanou normu 5817-c. Svár musí být zcela vyplněn. Ptám se mohu tento svár vařit nejprve po obvodu a po té středem žlábku (svařeno 3mi svary) nebo musí být vyplněn pouze jedním? Jelikož je to velmi slabý ZM a plochy svařovaných dílů na sebe nepasují (PŘEVÁŽNĚ LISOVANÉ DÍLY) je problematické tento žlábek vyplnit na jeden svár.Zjednodušeně se upalují hrany ZM. Zaměstnavatel mě nutí svařit pouze jedním svarem.Potřeboval bych poradit zda mohu tento svár vařit na 3krát.Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, jedná se o konstrukci sedačky do osobního automobilu. Svařujeme roboticky,sv.zdroj Fronius TPS 4000 CMT;pr.drátu 1mm;ochr.plyn CO2.Parametry Posuv-1,2m/min 50 A 10,3 V Odporově svařovat nejde z důvodu špatného přístupu.
V automotive se v sériové výrobě odzkouší prvních 5 ks pWPS=WPQR=WPS, záleží podle jakých standardů je výroba certifikována. Kde je zodpovědný svářečský personál ? Někdo ten spoj musel snad schválit ( ? )
Chtěl bych po zaměstnavateli technologický postup, nebo pWPS, či návodku s parametry jak zabezpečit provedení svaru na jeden zátah.
Popřípadě ať mně to někdo ukáže...
Pokud to jde - pak je osel svářeč. Pokud to nejde - pak je osel šéf.
V dotazu není nic řečeno o mašině kterou se vaří a jejím nastavení.
Možná je i chyba v navrženém spoji - nejvíc oslů bývá mezi projektanty a konstruktéry. Dělat žlábek na 0,9 plechu ?????? Probůh proč, když se to dá odporově bodovat...