English svareni
Otázky a odpovědi - jednoduše můžete zaslat dotaz týkající se svařování.

Diskuzní a poradenské fórum

Otázky a odpovědi

Svařování

Tepelný prikon
Tepelný prikon
Autor: Vladimír EWT
Datum: 30.03.2022 21:36

Dobrý den, i když se nepovažuji za extra špičkového znalce, ale v první řadě vám doporučuji si prostudovat ještě díl 1011-2.
Pokud se chcete držet na 100% legislativy, musíte vycházet z hodnot na WPQRu který vám určí maximální limit. Samotný vzoreček je poměrně snadný. Ale jinak je to velká alchymie protože musíte vycházet i z uhlíkového ekvivalentu. Ten ani nemusíte počítat protože je téměř vždy uveden na dokumetu kontroly (tedy na atestu). V ISO 1011-2 jsou grafy, které vás navedou k výsledku. Pokud se tím chcete zabývat určitě nejdříve prostudujte díl 2.
Jsou o tom stohy diplomových prací, prezentace.
Nejběžnější materiály ty S235JR, S 355J2C+N a mnoho dalších má většovou okolo 0,12-0,25% C. S tloušťkou narůsta i uhlíkový ekvivalent a s tím i možnost, že budete muset předehřívat. Pokud svařujete tyto materiály o tloušťce 1 - 20mm Vůbec to neřeště a držte se zdravého rozumu.Nedělejte vruby, snažte se u BW spojů o fajnové svary. ale hodnotami kJ/mm či kJ/cm se nezatěžujte. Pokud svařujete materiály typ S700MC, S700QL.... Weldox, Hardox,Alform a další vysokopevnostní jemnozrnné oceli už musíte být opatrný a nastudovat si víc než jen 1011-1,2. Tam už se kvůli hrubnutí zrna v TOO musí vnesené teplo trošku řešit. Na to existují bezvadné články od odborníků. SSAB ma na své materiály bezvadnou návodku kde pojednává i o vneseném teple. Každý další člověk zde na fóru vám sdělí nějaký svůj pohled. Každému koho teší tento obor doporučuji si koupit skripta od Zerossu pro svářečský personál.

Nový příspěvek
Předmět:Tepelný prikon
Jméno:
E-mail: e-mail nebude zveřejněn
Text
příspěvku:
Volby:
nejsem člověk  jsem člověk

CWS ANB, Velflíkova 4, 160 00, Praha 6 - Dejvice
Tel.: +420 224 310 394, +420 224 315 589
© Copyright CWS-ANB 2006-2024, všechna práva vyhrazena.