English svareni
Otázky a odpovědi - jednoduše můžete zaslat dotaz týkající se svařování.
[Tisk]


Diskuzní a poradenské fórum

Otázky a odpovědi

Svařování

Svařování hliníku
Autor: Jiří
Datum: 07.06.2022 16:16

Dobrý den ,
svařujeme z materiálu EN AW 5754 H22 t=2mm odsavače metodou 141 . Každý odsavač je opatřen výduchem (komínem) , který se zkružuje ( max. průměr 100mm o délce 100mm ) . Následně se tupý spoj svařuje . Neustále nám spoje praskají . Zvolil jsem jiný přídavný materiál AlMg 5 (méně trhlin) , následně AlSi5 - ten již fungoval , ale problém je , že díly se eloxují natur a svar zčerná . Nezná někdo možnou příčinu , proč nám tupý spoj praská ? . Rohové a koutové svary nám fungují , ale tento tupý spoj na zkruženém dílu praská .

Děkuji za případný typ

odpovědět na otázku

Chronologický seznam příspěvků
Vladislav Kolář07.06.2022 20:38
Minařík07.06.2022 18:29

Příspěvky
Autor: Vladislav Kolář
Datum: 07.06.2022 20:38 odpovědět
nahoru
Dobrý den,
příčin praskání může být více. Přídavný materiál AlMg5 je v pořádku, vhodný je i AlMg4,5MnZr (ESAB OK 18.17). Malé množství zirkonu zjemňuje zrno a struktura svaru je pevnější a odolnější proti vzniku trhlin. Na MIG jsem tento drát používal bez Zr (OK 18.16), ale na TIG zásadně se Zr, protože TIG svařování vnáší do spoje větší nepříznivé tepelné ovlivnění - je pomalejší než MIG a snadno se svarový spoj přehřeje a je velké riziko praskání. Nevím, jakým proudem svařujete, ale pod 70 A je to velmi málo. Raději 70 - 80 A a zvýšit rychlost svařování. Svářeč si to musí nacvičit, osa oblouku do první třetiny objemu tavné lázně. Musí to být prostě rychlé. Dále spodní hrany svar. ploch musí být sraženy cca 1 mm/45 st a svařovat bez mezery v kořeni. Okartáčovat před lícováním z obou stran nerezovým kartáčem jen lehce, aby na povrchu nebyly rýhy a odmastit lihem. Pak teprve nalícovat a svařit. Pokud stehujete, délka stehu min. 30 mm, jinak během svařován mohou snadno prasknout. Svařovat bez předehřevu střídavým proudem. Průměr W elektrody i drátu stejný jako svařovaná tloušťka. Nepoužívat thoriové eldy - ty jsou na stejnosměrný proud. To by z toho nejdůležitějšího bylo zatím vše.

Autor: Minařík
Datum: 07.06.2022 18:29 odpovědět
nahoru
Otevírám prostor pro diskuzi.

odpovědět na původní otázku

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:

CWS ANB, Velflíkova 4, 160 75, Praha 6 - Dejvice
Tel.: 224 310 394, Fax. 224 310 406
© Copyright CWS-ANB 2006-2022, všechna práva vyhrazena.