English svareni
Otázky a odpovědi - jednoduše můžete zaslat dotaz týkající se svařování.

Diskuzní a poradenské fórum

Otázky a odpovědi

Svařování

Předepisování velikosti svarů
Předepisování velikosti svarů
Autor: Vojtěch
Datum: 16.06.2022 19:09

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na dotaz ohledně předepisování velikosti svarů.
V tomto případě jsem pouze jako kreslič, konstrukce byla navržena zkušenějším kolegou, já dělám výkresy (tedy i svařence).
Jedná se o namáhanější konstrukci z materiálu S235 (zdviž zatěžovanou cca 500 kg) z jeklů, vyztuženou různymi žebry. Konstrukce už je schválena zákazníkem a zároveň konstruktéry počítána na průhyb i napětí.
Můj postup je teď takový, že koutové svary zvolím vždy jako 0,7x tloušťky materiálu (jeklu) a popř. zaokrouhlím na celé číslo nahoru. Dočetl jsem se, že koutové svary větší než 70% tloušťky tenčího materiálu jsou už tzv. kontraproduktivní. Mohl by mi někdo vysvětlit proč?

Koutové svary jsou při kolmém spojení jeklů na dvou stranách. Na zbylých dvou stranách, kde jsou jekly "zarovno", pak vzniká prostor pro "1/2V" svar. Má se zde předepisovat velikost? Popř. na základě čeho? Ve firmě je ve zvyku tam velikost nepředepisovat, pouze předepsat buď konvexní profil, nebo pokud to konstrukce požaduje - zabroušený do roviny.

Děkuji moc předem za reakce

Nový příspěvek
Předmět:Předepisování velikosti svarů
Jméno:
E-mail: e-mail nebude zveřejněn
Text
příspěvku:
Volby:
nejsem člověk  jsem člověk

CWS ANB, Velflíkova 4, 160 75, Praha 6 - Dejvice
Tel.: 224 310 394, Fax. 224 310 406
© Copyright CWS-ANB 2006-2022, všechna práva vyhrazena.